SYAIR PELANGI HATI

warna cinta,kerinduan,dalam keindahan

Sabtu, 14 April 2012

Sang Pemuja CInta


Aku melihat mu dalam kesedihan malam
Yang kau ukirkan di jantung lebam
Pedihku terbuai dalam hayalan dusta
...
Aku mengagumimu bagai sang putri yg datang dari istana peri

Tak harus seribu taun aku miliki
Cukuplah malam ini engkau datang
Bersama kuntum bunga yang kau genggam
Taburkan keharuman di taman hati

Duhai sang pemuja cinta
Kisaran hatiku terbawa sunyi
Detaknya menggetarkan langit dan bumi
Aku memujamu bak pujangga bermimpi
Mengukirkan kata di malam purnama

Beribu pasang mata engkau tundukkan
Beribu pujangga cinta engkau taklukkan
Engkau sang pemuja cinta
Menggenggam rasa dari cahaya nirwana

Dekaplah aku dalam hangat cinta mu
Bawalah aku dalam buaian indah mu
Abaikan semua cinta yang datang
Kerana aku sudah memilih mu
Menjadi ratu di istana hati ku


( oleh ... aries )

0 komentar:

Posting Komentar